Ορόσημο για τη χρονιά που πέρασε ήταν ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr, στην οποία οι προσφερόμενες υπηρεσίες έχουν ήδη ξεπεράσει -πριν καν κλείσει το πρώτο 12μηνο λειτουργίας της- τις 1000.

Η λειτουργία της Πύλης, που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τα τέλη Μαΐου του 2020, επισπεύσθηκε κατά δύο μήνες λόγω της πανδημίας, η οποία επέδρασε καταλυτικά επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

Η ανάπτυξη του gov.gr, που φιλοδοξεί να γίνει το μοναδικό ψηφιακό σημείο επαφής του πολίτη και της επιχείρησης με τη δημόσια διοίκηση, γίνεται σταδιακά. Κατά την πρώτη φάση του λειτουργεί κυρίως ως ενιαίος κατάλογος υπηρεσιών, ενώ σταδιακά αναπτύσσονται οριζόντιες υπηρεσίες (λ.χ. θυρίδα φορέα/ πολίτη, ταυτοποίηση, κτλ.). Ο σχεδιασμός του είναι πολιτο-κεντρικός: βάζει, δηλαδή, τον πολίτη στο επίκεντρο, ακολουθώντας τη λογική των γεγονότων ζωής, παρέχοντάς του την αναγκαία πληροφόρηση και υποστηρίζοντας όλες τις σχετικές ενέργειες και δράσεις.

Διπλασιάστηκαν οι προσφερόμενες υπηρεσίες

Το gov.gr ξεκίνησε με τη φιλοξενία 501 υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των συχνότατα χρησιμοποιούμενων “Υπεύθυνη δήλωση” και “Εξουσιοδότηση”, κατά την αρχική του κυκλοφορία, τον Μάρτιο. Σύντομα προστέθηκαν οι υπηρεσίες “Άυλη συνταγογράφηση”, “Προσωρινές άδειες οδήγησης”, “Εγγραφή στο νηπιαγωγείο”, καθώς και μια σειρά από πιστοποιητικά και ληξιαρχικές πράξεις. Ακόμη, ξεκίνησε η λειτουργία της θυρίδας φορέα, με πρώτη εφαρμογή-πιλότο τη θυρίδα των ΚΕΠ.

Παράλληλα, προστέθηκαν δυνατότητες εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης πολιτών για υπηρεσίες που δεν είναι δυνατό να ολοκληρωθούν ηλεκτρονικά ή για πολίτες που δεν μπορούν να τις αξιοποιήσουν (π.χ. myKEPlive). Στα τέλη του 2020, ξεκίνησε η λειτουργία του ελληνικού subportal του ευρωπαϊκού Single Digital Gateway, η mobile εφαρμογή για έξυπνες κινητές συσκευές Android και iOS, καθώς και η σταδιακή ενσωμάτωση υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρειες).

Σήμερα, οι διαθέσιμες στο gov.gr υπηρεσίες ανέρχονται στις 1118 και αυξάνουν συνεχώς.