Η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, η ενεργοποίηση της οποίας την 21η Μαρτίου 2020 επισπεύστηκε κατά δύο μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών που επέβαλε o COVID-19, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με το κράτος με ασφάλεια από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς μετακινήσεις και περιττή γραφειοκρατία.
Μέσα σε διάστημα δεκαεπτά (17) μηνών οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 501 σε 1260 (οι 75 δημιουργήθηκαν τον Αύγουστο 2021), καλύπτοντας τις περισσότερες συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο σε ένα site, με ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, με διαδικασίες απλές και φιλικές προς τους χρήστες.
Ανάμεσα στις υπηρεσίες που προστέθηκαν και διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα όλων, συμπεριλαμβάνονται οι παρακάτω:
Οι παραπάνω υπηρεσίες -και όχι μόνο- καθημερινά εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, με εκατομμύρια έγγραφα να έχουν εκδοθεί και χρησιμοποιηθεί κατά την διεκπεραίωση συναλλαγών με το κράτος ή μεταξύ ιδιωτών. Σε συνδυασμό με την απλοποίηση των διαδικασιών για τα “γεγονότα ζωής”, πολίτες και επιχειρήσεις κερδίζουν χρόνο και χρήμα εξυπηρετούμενοι με ένα κλικ από το κινητό τηλέφωνο ή τον υπολογιστή τους.
Ενδεικτικά στοιχεία από την έναρξη λειτουργίας του gov.gr (21 Μαρτίου 2020), ή την μεταγενέστερη έναρξη κάθε υπηρεσίας:
Το gov.gr έχει δεχτεί 84.671.645 συνολικές επισκέψεις.
Έχουν εκδοθεί ψηφιακά 3.754.914 υπεύθυνες δηλώσεις και 1.351.224 εξουσιοδοτήσεις.
Έχουν εκδοθεί συνολικά 2.290.538 δημοτολογικά και ληξιαρχικά πιστοποιητικά.
2.471.042 πολίτες έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση και έχουν εκδοθεί 23.977.576 άυλες συνταγές.
Έχουν διεξαχθεί 71.883 τηλεδιασκέψεις για εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ, 3.919 τηλεδιασκέψεις για εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση στον ΟΑΕΔ, 37.144 για εξυπηρέτηση στην ΑΑΔΕ και 1.102 επισκέψεις στην πλατφόρμα «myConsulLive» που συνδέει, πλέον, όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, σε όποια πόλη κι αν βρίσκονται, με τις ελληνικές αρχές της χώρας στην οποία ζουν.οτήσεις